fredag 6 juli 2012

Madonna fortsätter att provocera

Häromkvällen såg jag Madonna på Ullevi. Hon var min stora idol när jag växte upp och jag har fortsatt att gilla hennes musik och fascineras av fenomenet Madonna. Konserten var en hejdundrande show och stundtals magisk, särskilt när hon framförde "Vogue" och "Like A Prayer". Det är intressant att läsa recensionerna efteråt, vissa tycker att hon gjorde bra ifrån sig medans andra sågar henne jäms med fotknölarna. Madonna provocerar uppenbarligen fortfarande, och framförallt verkar företrädesvis manliga recensenter tävla om vem som sågar henne mest. För mig är Madonna dock en sann konstnär som aldrig backar för att använda sin stjärnstatus för att manifestera alla människors lika värde. Det ska hon respekteras för. Dessutom ligger hon bakom några av de bästa pop-låtarna i musikhistorien. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar