söndag 18 mars 2012

Gladare måndagar handlar om arbetsmiljö


Ytterligare en helg är till ända och en ny arbetsvecka startar i morgon. Jag ser oftast väldigt mycket fram emot arbetsveckan - jag har ju världens roligaste uppdrag genom att jag varje dag får kämpa för att Visions medlemmar ska ha det bra på jobbet och schysta arbetsvillkor. Men tyvärr ser inte alla fram emot att gå till jobbet varje måndag.

Vision kämpar ju för "Gladare måndagar" och det handlar i grunden om arbetsmiljö. Det handlar om att man ska trivas på jobbet, med sina arbetsuppgifter och kollegor. Arbetet ska ge möjlighet till personlig utveckling. Och arbetsplatsen ska ta till vara på mig och min kompetens på bästa sätt. Viktiga fackliga frågor - eller hur! Och det är sådant som skulle göra måndagen gladare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar