fredag 30 mars 2012

För oss finns bara ett vi!

Igår hade jag en fantastisk dag i de mänskliga rättigheternas tecken. HBTQ-festivalen hade pressträff där årets kampanj lanserades: "Vi färgar Göteborg och skapar en öppnare stad." Jag fick tillfälle att berätta om Visions och övriga TCO-förbunds engagemang i festivalen och för alla människors lika värde, samt om vilka aktiviteter vi kommer att genomföra under festivalveckan. Under eftermiddagen gästspelade jag också som föreläsare under en utbildning för fackligt förtroendevalda i diskrimineringslagen där jag berättade om mina erfarenheter hur man kan bli framgångsrik i att motverka diskriminering på våra arbetsplatser. Utbildningen är en del i EFS-projektet "Kompetensutveckling i diskriminering" som jag sitter i styrgruppen för. Det är fantastiskt roligt att få möjlighet att arbeta för alla människors lika värde, en av de viktigaste fackliga grundvärderingarna. Som TCOs fd ordförande Sture Nordh sa en gång: "För oss fackliga finns inte vi och dom. För oss finns bara ett vi!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar