onsdag 8 december 2010

Ledare i SKTF

Idag examineras min härliga kollega Jenny Johansson från utbildningen "Ledare i SKTF". Jag deltog själv i utbildningen 2007/2008, och det var en fantastisk upplevelse.

Syftet med "Ledare i SKTF" är att trygga försörjningen av fackliga ledare inom vårt förbund i framtiden (deltagarna är under 35 år). SKTFs värdegrund genomsyrar hela utbildningen och gör att man får en stark grund att stå på som förtroendevald. Man får också en mentor knuten till sig som man träffar och följer kontinuerligt.

Utbildningen handlar också mycket om personlig utveckling, man får bl.a. genomföra personlighetstestet Myers Briggs. För min egen del har detta varit oerhört nyttigt i mina SKTF-uppdrag. Genom att jag fått kännedom om mina styrkor och förbättringsområden så har jag blivit en mycket bättre facklig företrädare.

För mig innebar "Ledare i SKTF" dessutom att jag också fick vänner för livet som jag fortfarande har tät kontakt med. SKTF är ett föredöme i fackföreningsrörelsen som gör den här typen av satsningar på yngre förtroendevalda. Därmed är framtiden för vår förening ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar