torsdag 24 november 2011

Tack HBTQ-festivalen!

Igår kväll lämnade jag mitt uppdrag som styrelseordförande för HBTQ-festivalen i samband med festivalföreningens årsmöte. Det har varit ett fantastiskt roligt år och jag är glad och tacksam över att ha haft möjligheten att få arbeta för festivalens bästa. HBTQ-festivalen fyller en oerhört viktig funktion när det gäller att öka kunskapen om HBTQ-personers rättigheter och livssituation i Göteborg och Västsverige. Jag är oerhört stolt som göteborgare över festivalens utveckling och att den nu har en så stark och synlig plats i det göteborgska rummet.

Jag lämnar ordförandeuppdraget av tidsskäl eftersom mina fackliga uppdrag kräver mycket tid och kraft. Jag kvarstår dock som ledamot i HBTQ-festivalens styrelse där jag kommer att rikta in mig på att försöka få fler fackförbund att delta i festivalen.

Nu tar Maria Lindahl över ordförandeklubben, som varit min vice ordförande under detta år. Det känns tryggt med Maria vid rodret!

Nu ser jag fram emot HBTQ-festivalen 2012 som kommer att äga rum 30/5-3/6. Jag lovar att den som vanligt kommer att bli något alldeles extra. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar