tisdag 30 juni 2009

Rösta på Eva


Jag har många förebilder i mitt fackliga uppdrag och en av dem är SKTFs förbundsordförande Eva Nordmark. Eva är alltid väldigt inspirerande och har ett stort fackligt hjärta. Hennes roll i SKTFs lyckade förändringsarbete och att vi har blivit Sveriges första Fair Union kan inte överskattas.

Denna vecka befinner sig Eva i Almedalen för att delta i debatter och seminarier. Man kan rösta på henne som "Årets opinionsbildare" och jag har sett på "Almedalsindex" att hon stiger som en raket på listan. Klicka här för att rösta på Eva du också.

2 kommentarer:

  1. Något tveksam .... hon är socialdemokrat.... en hårskarperson ....nja .....tveksam ...djävligt tveksam ....... Låt fackföreningsrörelsen göra sig fria TOTALT från SAP koppling !!!

    SvaraRadera
  2. Även om Eva har en bakgrund som riksdagsledamot för Socialdemokraterna tycker jag att hon som ordförande för SKTF skött sig klockrent i att vara partipolitisk obunden. Jag upplever att hon är fullständigt fokuserad på sitt nuvarande uppdrag och det är där hennes lojalitet ligger.

    SvaraRadera