måndag 29 juni 2009

Semestertider

Idag är min första semesterdag, totalt ska jag vara ledig i 5 1/2 vecka. Det känns skönt att få varva ner efter min mest intensiva vår någonsin.

Mitt första halvår i SKTF Göteborgs styrelse har varit otroligt roligt och väldigt händelserikt. Jag har bl.a. fått vara med och förhandlat fram ett nytt samverkansavtal mellan Göteborgs kommun och de fackliga organisationerna, en segdragen historia som vi äntligen gick i land med när avtalet skrevs på 1 juni. SKTF Göteborg har också varit mer synliga än någonsin, bl.a. genom att vi deltog i HBT-festivalen och Hammarkullekarnevalen.

Hösten lär bli än mer intensiv, Göteborgs kommun är (liksom övriga landet) inne i en ekonomisk kris vilket givetvis får konsekvenser för verksamheten. Därmed får vi fackligt förtroendevalda räkna med en tuff höst med neddragningar och omställningsförhandlingar.

Men vi har också enormt mycket skoj planerat för hösten: vi kommer som vanligt att delta med en monter på Bok & Biblioteks-mässan, vi fortsätter att tillsammans med några andra TCO-förbund arrangera Facklig After Work, under vecka 44 genomför vi vår yrkesvecka då flera av de yrkesgrupper som vi organiserar får varsin dag med föreläsningar och debatter m.m.

Det är fantastiskt roligt att få jobba fackligt och en stor förmån att få vara företrädare för SKTF. Även om jag inte nekar till att det är skönt att vara ledig så ser jag ändå fram emot hösten...

1 kommentar: