måndag 18 januari 2010

Göteborgs Stads omorganisation innebär stora möjligheter

Idag har jag lett årets första sammanträde med SKTF Göteborgs styrelse och det kändes väldigt gott att få träffa mina kloka kamrater igen.

Som jag bloggat om tidigare är det otroligt mycket på gång i Göteborgs kommun just nu och organisationen står inför stora förändringar. Förslag som nu ligger är bl.a. att 21 stadsdelar ska bli 10, och att slå ihop stadens 3 lokalförvaltningar till 1. Dessa omorganisationer kommer att kräva mycket av oss fackliga företrädare, men jag ser också stora möjligheter till att vara med och påverka organisationen så att den blir bättre. Vi diskuterade detta mycket på dagens styrelsesammanträde, och jag ser fram emot att samla in alla kloka synpunkter, förslag och idéer bland våra lokala förtroendevalda och medlemmar för att sen föra dessa vidare till vår arbetsgivare. Det finns en enorm kompetens inom SKTF Göteborg, och den måste vi ta till vara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar