måndag 12 april 2010

Information, information, information...

Idag är det en fantastisk dag i Göteborg. Solen skiner, fåglarna kvittrar och det märks att folk blir piggare och gladare över att våren är här. :)

Idag har vi haft sammanträde med SKTF Göteborg styrelse, och just nu sitter jag och försöker få ut en massa information om både det ena och det andra. Det är ju mycket som händer i vår stad just nu och det känns angeläget för mig att våra förtroendevalda och medlemmar kontinuerligt ska få korrekt information om vad som händer och pågår med alla våra olika omorganisationer, samt om annat som är på gång i vår stad och inom SKTF. Förutom att vi arbetar med att vår hemsida ska vara ständigt aktuell, så skickar jag även ut veckobrev via e-post. Dessutom finns ju SKTF Göteborg även på Twitter och Facebook (liksom jag själv).

Jag tycker att vi har utvecklats enormt i vårt informations- och kommunikationsarbete, men vi kan alltid fortsätta att utvecklas. Tipsa mig gärna om andra sätt som man på ett framgångsrikt sätt kan sprida facklig information.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar