onsdag 22 juni 2011

Dags att bilda TCO Göteborg

Besökte TCOs likabehandlingsnätverk i Stockholm idag. Nätverket leds av Ulrika Hagström, utredare på TCO, och består av anställda tjänstemän från de olika förbunden. Jag var inbjuden för att berätta om mitt engagemang för likabehandlingsfrågor och mänskliga rättigheter.

Vi hade en jättebra diskussion som gav mig ytterligare inspiration till att arbeta för ett bättre samarbete mellan TCO-förbunden i Göteborg, inte minst i fråpr som rör likabehandling och mänskliga rättigheter. TCO-förbunden organiserar tillsammans 1,2 miljoner medlemmar på hela den svenska arbetsmarknaden så tänk vilken potential ett mer utvecklat samarbete mellan oss har!

Jag kommer att ta initiativ till att bilda ett råd i Göteborg där förtroendevalda från olika TCO-förbund ska ingå. Mina tankar kring syftet är dels att vi ska samarbeta kring opinionsbildning och olika gemensamma aktiviteter, men också ge möjligheter till erfarenhetsutbyte mellan fackligt förtroendevalda verksamma i olika branscher. Jag kommer att bjuda in till en första förutsättningslös träff efter sommaren då vi diskuterar detta. Min vision är att detta ska utmynna i bildandet av "TCO Göteborg".

Tycker du att detta låter spännande och är sugen på att hänga på? Hör i så fall gärna av dig till mig så berättar jag gärna mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar