måndag 27 juni 2011

Investeringar i välfärden gynnar tillväxten

Sista arbetsveckan innan semestern är inledd. Varje år verkar min kropp ställa in sig så att jag blir tröttare och tröttare ju närmare ledigheten jag kommer. Så är det även i år. Det har varit en fantastisk vår med hårt arbete och många oförglömliga händelser, men lite semester skadar inte.

För att vara lite lat så vill jag, istället för att skriva själv, rekommendera en debattartikel i Dagens Samhälle som är skriven av SKTFs förbundsordförande Annika Strandhäll tillsammans med Kommunals Annelie Nordström. Titeln är "Investeringar i välfärden gynnar tillväxten", och innehållet i artikeln är så klockrent att det talar för sig självt utan att jag behöver tillägga något.

Klicka här för att läsa artikeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar