onsdag 18 januari 2012

Ledare i Vision

När jag skriver detta sitter jag på tåget från Stockholm hem till Göteborg alldeles fylld av energi och inspiration. Jag har i två dagar umgåtts med fackliga kollegor från hela Sverige som har gemensamt att vi alla deltagit i utbildningen "Ledare i Vision" (eller "Ledare i SKTF som den hette på min tid). Utbildningen vänder sig till yngre medlemmar och huvudsyftet med denna satsning är att trygga ledarförsörjningen i Vision i framtiden.

En av orsakerna till att Vision är framgångsrikt i sitt förändirngsarbete är att förbundet arbetar aktivt med att lyfta fram yngre personer och ger dem verktyg för att bli lyckosamma i sina fackliga uppdrag. För att Vision ska vara ett fackförbund för framtiden som känns angeläget att bli medlem i krävs att vi förtroendevalda utövar ett gott ledarskap som innebär att vi inkluderar alla som vill engagera sig och bidra till vår förenings utveckling.

Jag är väldigt tacksam att jag fick delta i ledarutbildningen 2007/2008. Förutom att jag lärde mig massor om Vision och fick ett fantastiskt nätverk över hela landet så fick jag också rent personligen en bättre självkänsla. Jag hade aldrig vågat göra saker som jag har gjort under de senaste åren om jag inte hade genomgått den personliga utveckling som ledarutbildningen innebar för mig.

Det känns väldigt skoj att ytterligare två personer från Vision Göteborg kommer att få delta i Ledare i Vision i år - Jakob som arbetar som alkoholhandläggare på Tillståndsenheten i Social resursförvaltning och Jim-Alex som arbetar som enhetschef inom äldreomsorgen i Majorna-Linnés stadsdelsförvaltning. Jag vet ju att de har ett fantastiskt år framför sig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar