tisdag 31 januari 2012

Syns vi så ökar engagemanget

Idag hade vi årsmöte i min hemma-Vision-klubb i stadsdelsförvaltningen Lundby i Göteborgs Stad. Nästan 50 medlemmar dök upp vilket är en tredjedel av det totala medlemsantalet. Jag har aldrig varit med om en sådan god uppslutning på ett årsmöte. Det måste bero på klubbens utåtriktade sätt att arbeta - syns vi på varje arbetsplats så ökar också engagemanget. Valutskottet konstaterade också att engagemanget bland medlemmarna ökat enormt under året. Det visar sig också i medlemstalet - Vision-klubben i Lundby ökade med 11,5 procent under 2011. :-)

Ibland låter det så enkelt när jag tjatar om vikten av att synas på varje arbetsplats för att Vision skall utvecklas, öka i medlemstal och inspirera fler medlemmar att engagera sig. Men min erfarenhet är att det faktiskt är så enkelt. Vision skall hämta sin kraft från medlemmarna på arbetsplatserna. Då blir vi framgångsrika och inflytelserika.

1 kommentar:

  1. Ah! Lundby! Lundby! Jag bodde på Tunnbindaregatan fram till augusti. Saknar kvarteret och allt!!

    Det ökade engagemanget beror nog på att folket nu ÄNTLIGEN börjat få upp ögonen för att demokratin i Sverige är hotad - på riktigt! Ofta pekar makten i Sverige finger över landets gränser. För att vi inte ska se att de dränerar landet på demokrati? Nu är det dags för oss att gräva där vi står och gödsla landet med demokrati!

    Ha det gött!

    SvaraRadera