lördag 14 januari 2012

TCO Göteborg är bildat!


Igår hade TCO Göteborg sitt allra första konstituerande möte. Vision, Unionen, Lärarförbundet, Vårdförbundet och ST har startat detta råd i Göteborg för att utveckla samarbetet mellan TCO-förbunden i stan. Vi tänker bl.a. driva opinionsbildning i gemensamma frågor, utveckla nätverk och erfarenhetsutbyte mellan TCOare i olika branscher och genomföra gemensamma medlemsaktiviteter och annan utåtriktad verksamhet. Jag är övertygad om att samarbetet kommer att stärka både TCO som varumärke och de enskilda förbunden. Jag är väldigt stolt över att vara medlem i ett fackförbund som tillhör Sveriges bästa och mest framtidsinriktade centralorganisation. Jag är också stolt över TCOs och medlemsförbundens värdegrunder där alla människors lika värde är så centralt samt att vi genom att vara partipolitiskt obundna enbart tar ställning i politiska frågor utifrån våra medlemmars intressen.

Jag fick också förtroendet att bli rådets allra första ordförande. Det känns oerhört ärofyllt och jag ska göra mitt bästa för att hålla ihop arbetet under det första året och lägga en stabil grund så att TCO Göteborg blir ett långvarigt samarbete mellan TCO-förbunden på Sveriges framsida. :-)

Klicka här för att komma till TCOs hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar