torsdag 4 februari 2010

Framtidskonferens med framtidstro

Sitter på Centralen i Stockholm och väntar på att tåget till Göteborg ska avgå. Får väl se om jag lyckas ta mig hem till bästkusten efter den senaste tidens tågkaos. Igår när jag åkte upp var tåget nästan 2 timmar försenat, bl.a. på grund av ett nödstopp där lokföraren misstänkte brand i loket. Som tur var stämde inte misstanken...

Anledningen till min vistelse i huvudstaden är SKTFs framtidskonferens där vår förbundsstyrelse och förtroendevalda från hela landet deltagit. Jag har många gånger beskrivit vårt förändringsarbete här på bloggen och det är verkligen fantastiskt att se hur hela vår organisation sprudlar av energi och förändringsvilja. Under dagarna har vi bl.a. diskuterat hur vi ska kommunicera ut det som händer i avtalsrörelsen på ett bättre sätt så att våra medlemmar känner att de är med på banan, hur vi på bästa sätt når ut med Facket Förändras kollektivavtalskampanj samt hur vi ska utveckla samarbetet internt i SKTF för att nå våra gemensamma mål. Kreativiteten har verkligen flödat och jag är full av inspiration till att driva SKTF Göteborgs förändringsarbete vidare.

Något som också är roligt med sådana här tillställningar är att man får träffa sina fina vänner från hela landet som man tyvärr inte träffar så ofta. Ibland kan mitt uppdrag kännas tufft och då är det så gott att veta att jag har alla mina fantastiska vänner som jag kan hämta kraft och energi ifrån. Kram på er, ni vet vilka ni är. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar