måndag 1 februari 2010

Två tydliga alternativ i svensk politik

Då var det måndag igen och en ny härlig arbetsvecka. :)

Roade mig med att följa partiledardebatten igår kväll och nu känns det som om att det börjar hetta till i svensk politik så smått. Det lär bli en spännande valrörelse och enligt min åsikt så blir alternativen i svensk politik allt tydligare, jag lägger mig dock inte i vem som "vann" debatten utan det får kvällstidningarna ägna sig åt. I debatten framstod det som om att regeringen är nöjda med sin förda politik och tänker fortsätta i samma banor, medan den röd-gröna oppistionen har en hel del konkreta förslag på förändringar: bl.a. när det gäller taket i a-kassan, sjukförsäkringen, skattepolitiken, jämställdheten och klimatet.

19 september är det valdag och då hoppas jag att du går och röstar. De flesta opinionsundersökningarna pekar på att Sverigedemokraterna är på väg in i riksdagen, ett parti som är öppet rasistiskt, kvinnofientligt och fackföreningsfientligt. Det bästa sättet att undvika att de får inflytande i svensk politik är att vi går till valurnorna och röstar på ett parti som tycker att alla människor har samma värde, vilket inte SD gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar