måndag 20 september 2010

Häng med i kampen för mänskliga rättigheter!

Jag är fullständigt bedrövad över att ett rasistiskt, kvinnofientligt, homofobt och fackföreningsfientligt parti tagit plats i Sveriges riksdag, och dessutom blivit vågmästare. Jag förutsätter att båda blocken nu tar ett ansvar för att Sverigedemokraterna inte ska få något inflytande över den politiska dagordningen.

Det är lätt att känna sig nedslagen en dag som denna, men jag känner också en stor kampvilja för att Sverige ska bli ett land där alla människor har samma värde. Jag tröstar mig med att jag arbetar fackligt, och att jag gör det i ett fackförbund med en stark värdegrund där jämställdhet och mångfald är en självklar del. I SKTF kommer vi att ta vårt ansvar i kampen och ska göra allt (och lite till) för att landet vi lever i ska bli ett land där alla får plats, behövs och har lika värde. Häng med i denna kamp du också, nu kör vi så det ryker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar