tisdag 7 september 2010

Våga fråga om fackliga uppdrag

Igår kväll ledde jag tillsammans med min kollega Olof Svensson en inspirationskväll för alla våra valutskott i SKTF Göteborg. Fokus var på SKTFs värdegrund och vision, vårt förändringsarbete och föryngring samt en större mångfald bland våra förtroendevalda. Det var en lyckad kväll med många intressanta och givande diskussioner.

Det finns en myt om att det är svårt att få människor att engagera sig fackligt, särskilt yngre. Jag känner inte alls igen mig i den bilden, min erfarenhet är att det finns en stor nyfikenhet på fackliga frågor idag, särskilt bland yngre personer. Men vi ska inte inbilla oss att vi blir uppsökta av massor av människor som vill jobba fackligt, men ställer vi frågan till dem som vi vet kan bidra så är det en baggis att få folk att engagera sig. Jag vet vad jag pratar om, för det är så jag själv arbetar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar