måndag 2 maj 2011

Annika är vår kandidat


Med anledning av att SKTFs nuvarande förbundsordförande Eva Nordmark föreslås som ny ordförande för TCO inför kongressen 10-12 maj så har SKTF kallat till ett extra förbundsmöte 14 juni då vi med största sannolikhet ska välja en ny förbundsordförande.

SKTF Göteborgs styrelse har vid dagens sammanträde fattat beslut om att nominera Annika Strandhäll till ny förbundsordförande. Annika är idag 2e vice förbundsordförande, och även 2e vice ordförande för SKTF Göteborg. Hon är dessutom en av mina företrädare, Annika var SKTF Göteborgs ordförande åren 2005-2008.

Annika är en fantastisk facklig företrädare med ett enormt engagemang och hjärta för SKTF. Hon är en person som verkligen fascinerar mig eftersom jag har svårt att hitta några negativa sidor hos henne. Hon är en otroligt skicklig förhandlare med en enorm arbetsrättslig kunskap, samtidigt som hon är väldigt drivande i SKTFs förändringsarbete och en stor orsak till de steg vi flyttat fram i Göteborg mot att bli världens bästa fackförbund. Annika är dessutom en väldigt generös person som betytt, och betyder, mycket för mig i mitt fackliga uppdrag och som verkligen pushat och entusiasmerat mig, och många andra, genom åren.

Nu börjar valutskottets arbete som till slut ska mynna ut i att de föreslår en person som ny ordförande inför det extra förbundsmötet. Nu har de åtminstone en klockren kandidat att välja på, jag kan inte tänka mig en bättre förbundsordförande än Annika.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tycker det ska vara en förbundsordförande
    här upp ifrån Norr eller Västerbotten och
    som provat på att varit arbetslös.

    Vänliga Hälsningar
    Ombud avd 400

    SvaraRadera
  2. Hej ombud avd 400!

    Som jag skriver i inlägget så tycker jag att Annika är den allra bästa kandidaten av många skäl. Men alla medlemmar hade ju möjlighet att nominera kandidater så jag hoppas att du tog chansen.

    Ha det gott!

    Mvh Marcus

    SvaraRadera