torsdag 26 maj 2011

Filmstjärna för en dag

När jag var liten hade jag fåniga drömmar om att bli filmstjärna, och idag kom jag så nära den drömmen som jag förmodligen någonsin kommer komma. Jag kommer att delta i en film om gräsrotsaktivism, producerad SKTF. Jag spelar rollen som mig själv, tillsammans med Veronica Karlsson från SKTFs förbundsstyrelse, i ett dramatiserat fikabordssamtal. Resultatet får ni se i september. :-)

Filmen handlar i korthet om att man som enskild individ och som arbetsgrupp på en arbetsplats faktiskt genom medvetna val kan bidra till att världen blir lite bättre. Och det är en viktig uppgift för SKTF att inspirera våra medlemmar till att göra dessa aktiva val. Det kan handla om att endast dricka Fairtrademärkt kaffe, källsortera eller välja att kostnaden för årets julklapp från arbetsgivaren istället ska gå till välgörenhet.

Klicka här för att läsa mer på SKTFs hemsida om vad du kan göra för att bidra så att världen blir lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar