torsdag 19 maj 2011

"SKTF är det fackförbund som har mest att erbjuda"


Malin Pers är en av SKTF Göteborgs allra färskaste medlemmar. Hon har en kandidatexamen som beteendevetare och vikarierar just nu som enhetschef i stadsdelsförvaltningen Lundby.

Varför valde du att bli medlem i SKTF?
För synligheten. SKTF syns vilket ger mig en känsla av engagemang. Frågorna man för fram inom förbundet tyder på nytänkande.

Vad förväntar du dig av ditt nya fackförbund?
Genom att förena sig har vi människor en större chans till strukturell påverkan. Med detta finns en chans att få vara med och påverka diskursen i frågor jag finner viktiga. Jag förväntar mig ett gott och brett stöd av mitt fackförbund och när jag jämfört vad jag skulle välja för förbund är det SKTF som har mest att erbjuda.

Tre ord som beskriver världens bästa fackförbund.
Nytänkande, engagerade, synliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar