fredag 22 juli 2011

Boktips för hängmattan


Ett av mina favoritnöjen på semestern är att läsa böcker, något som jag alltför sällan hinner eller har ro till annars under året. Min favoritbok hittills den här sommaren är kriminalromanen "Viskleken" av Arne Dahl (som är Jan Arnalds pseudonym när han skriver kriminalromaner). Tidigare har 10 böcker om A-gruppen släppts, och "Viskleken" är den första i en planerad kvartett böcker om den operativa enheten Opcop inom Europol där flera av figurerna från A-gruppen gör comeback.

Jag tyckte mycket om den tidigare serien, främst för Jan Arnalds fantastiska språk, levande personteckningar och rejäla dos med samhällskritik. "Viskleken" gjorde mig inte besviken utan jag läste ut den i ett nafs. Det är en ruggig historia om mord och organisatorisk brottslighet över hela Europa. Kriminallitteratur i världsklass som jag verkligen kan rekommendera.

Läs mer om Arne Dahls/Jan Arnalds böcker här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar