torsdag 21 juli 2011

Vänskap

En av de bästa sakerna med att ha semester är att man får tid att umgås med sina vänner som man träffar allt för sällan. Vänskap och relationer är det viktigaste i livet, eller hur!

När jag sjöng i Göteborgs Domkyrkas Gosskör som barn framförde vi ofta en sång som heter "Vänskap". Jag minns texten än idag, och den beskriver väldigt fint vad vänskap är. Jag återger den nedan som en hyllning till alla mina fina vänner.

Vad är en vänskap? Kan den förklaras,
Blicken som säger: Vänner är vi
Sällan vi talar om vad vi känner,
vi bara vet det, vet det
Vänner vi skall förbli.

Kanske med åren ses vi rätt sällan
möts inte ofta, skiljas igen
Men när vi träffas, du är densamma
Vi vet det båda,
Vår vänskap varar än.

Fröjd det mig ger att du finns i världen
att vi kan mötas och skiljas så
helt utan fraser, självklart och enkelt
Tänk att en sådan gåva
man kan av livet få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar