söndag 6 september 2009

Måndagar är bäst!


Nu är helgen snart slut och en ny arbetsvecka närmar sig med stormsteg. Jag är verkligen lyckligt lottad som har ett så roligt och stimulerande uppdrag att jag längtar till jobbet varje måndag. SKTF hade en kampanj för några år sedan med titeln "Måndagar är bäst". Jag brukar vissa söndagar uppdatera min status på Twitter/Face Book med denna slogan, och det brukar faktiskt provocera en del som tycker att jag verkar knäpp. Det ses inte helt normalt om man trivs så gott med sitt jobb att man längtar till arbetsveckan, men för mig är det faktiskt så. Jag tycker att "Måndagar är bäst-kampanjen" var ganska lysande, den fyllde i alla fall sitt syfte med att skapa uppmärksamhet och sätta fokus vikten av att ha det bra på jobbet (det påverkar ju även det privata livet). Målet är att vi ska ha ett arbetsliv som är så roligt, utvecklande och engagerande att man längtar till jobbet och den nya arbetsveckan. Så är det ju förstås inte alltid, inte ens för mig, men jag tycker att det är en alldeles utmärkt vision för ett fackförbund att sträva efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar