onsdag 30 september 2009

SKTF = PIFFI

Har spenderat två dagar i Varberg på SKTFs regionala förbundskonferens, två härliga dagar tillsammans med massor av underbara förtroendevalda från Region Väst (eller Region Bäst som vi föredrar att kalla oss). Inspirerande tal från vårt förbundspresidie, heta diskussioner, intressanta seminarier och en hel del skoj har stått på programmet.

Nu vill vi också vässa vårt förändringsarbete för att nå ända fram och bli det fackförbund som vi vill vara, och det gör vi genom PIFFI. Jag kan ibland bli lite lätt allergisk mot käcka bokstavskombinationer som exempelvis arbetsgivaren slänger sig med emellanåt med syfte att inspirera men det får motsatt effekt, men PIFFI föll jag pladask för eftersom det innehåller något väldigt starkt och genomtänkt.

PIFFI står för hur SKTF ska kännetecknas:
Personliga
Inspirerande
Fair
Förtroendeingivande
Inflytelserika

Vi är redan PIFFI, men kan givetvis vässa oss ytterligare och jag ser fram emot att arbeta med detta i SKTF Göteborg för att världens bästa fackförbund skall bli ännu bättre. Diskutera gärna med mig och för fram förslag om vad vi ska göra för att bli PIFFI fullt ut, jag är jättetacksam om du vill bidra med synpunkter och förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar