måndag 15 augusti 2011

Ny vice ordförande för SKTF Göteborg


Idag genomförde SKTF Göteborgs styrelse vårt första sammanträde efter sommaren. Förutom att avhandla en mängd ärenden som vi har gentemot vår arbetsgivare utsåg vi också en ny vice ordförande till mig efter underbara Tina Niinsalo. Tina har gått vidare till ett nytt uppdrag som enhetschef i Centrums stadsdelsförvaltning. Jag är inte det minsta förvånad över att Tina får en sådan möjlighet eftersom hon är en sådan kompetent och engagerad person med goda ledaregenskaper. Jag måste till och med säga att det var på tiden att hon fick en chefstjänst, även om jag kommer att sakna vårt nära samarbete.

Till ny vice ordförande utsåg vi Eva Karlsson , och det känns fantastiskt bra och tryggt. Eva arbetar till vardags som programproducent på Kulturhuset Kåken i Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning. Hon är en enormt engagerad och entusiasmerande person som brinner oerhört starkt för SKTF och våra medlemmar. Det skall bli hemskt kul att få samarbeta med henne i hennes nya roll och jag vet att vi kommer att fungera väldigt bra ihop. Det jag uppskattar mest med Eva, förutom hennes otroliga engagemang för SKTF, är hennes förmåga att vända och vrida på olika frågor och att hon vågar ifrågasätta gamla strukturer. Jag är inte det minsta intresserad av att ha en ja-sägare som vice ordförande utan vill ha någon som vågar vända på stenar och utmanar mig och övriga styrelsen i våra tankesätt. Och då passar Eva helt perfekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar