lördag 2 april 2011

Kongressordförande?


10-12 maj samlas TCOs kongress. Jag kommer då att vara ett av SKTFs ombud, och kommer dessutom att föreslås som kongressens ordförande. Jag känner mig oerhört glad och hedrad över detta. :-)

Kongressen har temat "Möte med framtiden" och fokus kommer att ligga på både sakpolitik och fortsatt facklig förnyelse. Kongressen ska också välja en ny ordförande för TCO efter Sture Nordh. Valberedningen här ännu inte presenterat sitt förslag på ny ordförande, förhoppningsvis kommer detta att göras under april månad.

Mina förhoppningar på kongressen är att den blir starten för att flytta fram positionerna för TCOs politik. Det är dags att TCO och TCO-förbunden tar den plats i samhällsdebatten som vi förtjänar som de moderna och parti-politiskt obundna fackförbund vi är.

Givetvis kommer ni här på bloggen att kunna följa mina äventyr inför och under kongressen. Nu kör vi så det ryker. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar