onsdag 7 juli 2010

Annikas succé i Almedalen




En av de roligaste bitarna med att vara aktiv i SKTF är alla fantastiska människor som man träffar och lär känna. En av dem är Annika Strandhäll, en av mina företrädare som ordförande för SKTF Göteborg och numera vice förbundsordförande. Jag lärde känna Annika för drygt 3 år sedan när jag började engagera mig på allvar i SKTF, och jag har lärt mig och fortsätter att lära mig enormt mycket av hennes kunskaper, och hennes sätt att vara. Hon är både ett arbetsrättsproffs och ett retoriskt geni, samtidigt som hon är en otroligt generös och jordnära person.

För en stund sen gjorde Annika succé i Almedalen då hon debatterade arbetsmarknadspolitik och fackets roll i denna med CUFs Henrik Björkman. Annika uttryckte att rea på ungdomslöner och sämre arbetsvillkor inte är receptet för att komma åt ungdomsarbetslösheten, och enligt rapporterna vann hon duellen på knock out. Det ryktas till och med att Henrik Björkman allvarligt funderar på att gå med i facket, och vi tar givetvis emot honom med öppna armar. Jag måste till och med erkänna att han har en stark poäng när han säger att "facket ska dra något nytt över sig".

Tack Eva och Veronica för bilderna ni tog under duellen som jag gladeligen snor åt mig och publicerar på min blogg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar