fredag 9 juli 2010

Sommarkort


Idag är min sista arbetsdag innan jag går på 5 veckors semester. Det ska bli skönt med lite ledighet efter den intensiva våren 2010. Jag tar dock inte semester från bloggandet, bl.a. kommer jag givetvis att rapportera från Stockholm Pride och Way out West som jag deltar i för SKTFs räkning.

Jag vill passa på att ge er en sommarhälsning inför semestrarna och hoppas att ni alla får en underbar sommar med vackert väder och trevlig gemenskap. Och jag kan inte komma på en bättre sommarhälsning än att citera Cornelis Vreeswijks vistext "Sommarkort":

Somliga säger vi lever i evighet,
fast döden är det sannaste som dom vet.
Andra säger lyckan finns i ett ögonblick,
fast dom aldrig hann i fatt de dom fick.

I kärlek och hat, fiende, kamrat,
glädje och sorg, hydda och borg.
Tar vi ett kort på barnen i sommartid,
när dom dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.

Om du går runt i cirklar, eller rakt dit du vill,
om du står långt ifrån eller tätt intill.
Vi sparar alla lögner till morgonen efter,
och reser dom glas som föll under festen.

I kärlek och hat, fiende, kamrat,
glädje och sorg, hydda och borg.
Tar vi ett kort på barnen i sommartid,
när dom dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar