torsdag 20 januari 2011

Ingenting är omöjligt om du inte gör det ensam

Har precis kommit hem från två dagar i Stockholm där jag umgåtts med fackliga kollegor från hela Sverige som gått utbildningen "Ledare i SKTF" genom åren, bl.a. Veronica, Erik och Maria från min egen årgång 07/08. Utbildningen är till för yngre ledare, och huvudsyftet är att trygga ledarförsörjningen i SKTF i framtiden.

För mig var mitt år med "Ledare i SKTF" fantastiskt på alla sätt och vis. Personligen innebar det att jag fick en bättre självkänsla, och ett större mod som jag haft stor nytta av i mina fackliga uppdrag. Men det bästa var att jag också fick vänner för livet som jag alltid kan vända mig till om jag behöver stöd, eller behöver peppas. Som Veronica sa igår: "Ingenting är omöjligt om du inte gör det ensam".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar