torsdag 6 augusti 2009

Tillbaks på jobbet igen

Då var semestern slut och jag är tillbaks på jobbet igen. Ledigheten varade i hela 5 1/2 vecka, så lång sammanhängande semester har jag aldrig haft innan. Det kändes väldigt lyxigt och nu är jag utvilad och fit for fight för höstens utmaningar. Jag har faktiskt längtat tillbaka till jobbet den sista veckan, det är verkligen en förmån att få ha ett sånt roligt och stimulerande uppdrag som jag har.

SKTF Göteborg har massor av aktiviteter planerade till hösten, bl.a. deltagande med monter i Bok- och biblioteksmässan och vår yrkesvecka i slutet av oktober. Det är mest med detta som jag sysselsatt mig idag, det är verkligen tusen detaljer att tänka på när man genomför stora aktiviteter. Vårt deltagande i Bok & Bibliotek innebär bl.a. om montering av monter, införskaffa material till montern, frakta materialet till montern, bemanna montern med folk under 4 heldagar, genomföra 2 seminarier, marknadsföra vårt deltagande, fixa allt praktiskt med passerkort och lunchkuponger med mera, med mera. Idag bestämde vi också färg på montern, det blev "Stockholmsvit" (fast som urgöteborgare var jag givetvis tvungen att lämna in en protest). Mycket att tänka på och mycket jobb blir det, men framförallt är det enormt skoj att få arbeta med detta.

Vår monter kommer att finnas på Internationella Torget och därför är temat för vårt deltagande SKTFs internationella engagemang och varför vi kallar oss för en Fair Union. Det är alltid lika roligt att få presentera detta engagemang och att SKTFs fackliga solidaritet inte har några gränser. Detta är ytterligare en anledning till att bli medlem hos oss. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar